Stolzová vřele doporučuje článek o vlivu testování na úspěšnost žáků

Autor: Petr Kukal (petr.kukal@seznam.cz), Téma: Pedagogika
Publikováno dne 14. 01. 2011 (2574 přečtení)




Po desítkách hysterických výkřiků o zhoubném vlivu plošného testování na úroveň vzdělanosti našich žáků, kterými nás po debaklu ve výzkumu PISA 2009 zahrnuli naši školští experti, přichází konečně taky něco rozumného. Díky tomu, že ve Walesu bylo roku 2005 zrušeno plošné testování desetiletých žáků, zatímco v Anglii, která má v podstatě identický vzdělávací systém, pokračovalo, získali odborníci z Centra pro ekonomiku a veřejnou správu Univerzity v Bristolu jedinečnou možnost porovnat, jaký vliv má právě plošné testování na úspěšnost žáků. Schválně - co byste řekli?

Ano, hádáte správně:

Výzkum přináší systematický, silný a významný důkaz, že zrušení testování a srovnávacích tabulek významně snížilo výkonnost škol ve Walesu.

Testování škol nemá vliv na segregaci škol vyplývající ze socioekonomického rozdělení a schopností žáků.

Jsem upřímně zvědavý, jestli na tohle téma pošle někdo permiérovi nějaký další otevřený dopis.

Zprávu o výsledcích včetně velmi užitečných PDF souborů ke stažení přinesl překvapivě portál Česká škola. Budiž mu za to chvála, sláva a čest. Odkaz na článek ZDE. Tohle prostě musíte číst!