stolzova
Rubriky
 Autor - životopis
 Bibliografie
 Copywritting
 Marketing
 Nabídka pro knihovny
 Nabídka pro muzea
 Nabídka pro školy
 Nabídka pro veřejnost
 Pedagogika

Historie webu
Historie webu Stolzová

Stolzová vyzývá: Zapojte se do květnové ankety
Vydáno dne 05. 05. 2004 (1284 přečtení)

Květnová anketa se týká pedagogických metod a forem, které ve vyučování nejčastěji používáte. Stolzovou zajímá názor každého z Vás. Anketu najdete v pravé dolní části této stránky.

Včera (4. 5.) uzavřela Stolzová anketu o snížení hranice trestní odpovědnosti dětí na 14 let. Její výsledky bych čtenářům rád nabídl v širším kontextu názoru několika odborníků na tuto problematiku. Prosím nicméně o trpělivost, Stolzová nemůže externí příspěvky honorovat, proto také nemohu stanovovat laskavým odborníkům jakékoli termíny…

Květnová anketa se týká metod a forem, které většina z vás používá. Počet kombinací, které bylo lze vytvořit, je přirozeně omezený. Budu proto velmi rád, pokud se do ankety nejen zapojíte (pravý sloupec dole), ale také mi napíšete na mail redakce, pokud používáte kombinaci, která se v anketě neobjevila.

Také výsledky této ankety bych rád zveřejnil spolu s širším pojednáním o tom, jaká je role tradičních forem a metod práce dnes. Jaké úlohy plní tradiční výklad? Je jeho vliv na motivaci žáků jen negativní? Lze jej jinou formou získávání poznatků beze zbytku nahradit? Není tradiční sokratovský rozhovor efektivnější než bezobsažné plkání pod hlavičkou brainstormingu? Existují taková pozitiva frontálního vyučování, pro která stojí za to se jej zcela nezříkat? Je herbartovská struktura hodiny skutečně přežitá?

Uvítám proto jakékoli příspěvky k tomuto tématu. Znovu ovšem musím upozornit na skutečnost, že s autorským honorářem nelze počítat – Stolzová je naprosto privátní, nevýdělečný web a mě živí tabulkový plat :-)

Petr Kukal

Čtěte!



( Celý článek! | Autor: redakce | | poslat e-mailem | vytisknout )

Vyhledávání



© Petr Kukal, 2004