stolzova
Rubriky
 Autor - životopis
 Bibliografie
 Copywritting
 Marketing
 Nabídka pro knihovny
 Nabídka pro muzea
 Nabídka pro školy
 Nabídka pro veřejnost
 Pedagogika

Historie webu
Historie webu Stolzová

Stolzová přináší výsledky únorové ankety
Vydáno dne 02. 03. 2006 (1848 přečtení)

Je tu březen, čas na novou anketu. Jaké byly výsledky té únorové? Stolzová se ptala, zda má Česká školní inspekce hodnotit vzdělávací výsledky žáků. Otázka je to na první pohled absurdní – pro co jiného bychom ji asi tak měli mít, že? Poměrné zastoupení odpovědí ovšem svědčí o tom, že ani v této věci nepanuje jednota.

Ankety se zúčastnilo celkem 171 čtenářů. Největší část z nich, plných 29 %, se domnívá, že Česká školní inspekce by vzdělávací výsledky žáků hodnotit měla – a že je tragikomické, že to nedělá. Osobně patřím právě do této skupiny. Instituce, která je ochotná zpucovat ředitele na tři doby za to, že se v jeho škole uplatňuje frontální výuka, a přitom si nezjistí, jestli toho žáci náhodou neumějí čtyřikrát tolik, co děti z vedlejší základky, kde se předpisově křepčí kolem ohně při projektu o indiánech, je prostě směšná.

Druhou nejvyšší podporu získal názor, že Česká školní inspekce by vzdělávací výsledky žáků zjišťovat neměla – protože by měla vůbec zaniknout. Tento radikální postoj zastávalo 28 % respondentů.

Třiadvacetiprocentní podpory se dostalo názoru, že Česká školní inspekce výsledky vzdělávání žáků zjišťovat nemá – má pouze sledovat průběh a podmínky vzdělávání.

Pouhá pětina (20 %) čtenářů si myslí, že ČŠI by nejen měla zjišťovat výsledky vzdělávání žáků, ale že to taky dělá. Upřímně říkám, že by mě zajímalo, o jaké výstupy tito účastníci diskuse své přesvědčení opírají.

Nová anketa se týká spolupráce. Je to téma, o němž teď diskutuji s jedním kolegou elementaristou a přijde mi stále zajímavější. Zúčastněte se březnové ankety. Vyjádřete svůj názor.

Petr Kukal

Čtěte!



( Celý článek! | Autor: Petr Kukal | | poslat e-mailem | vytisknout )

Vyhledávání



© Petr Kukal, 2004